Case: Sponsoring van Formula Student Team Delft

Formula Student Team Delft

Over Formula Student Team Delft

Formula Student Team DelftFormula Student Team Delft is een team van studenten aan de TU Delft met verschillende studies die jaarlijks een hoog competieve elektrische raceauto ontwerpen, bouwen en racen. Dit ondernemende team overstijgt hun eigen kunnen in één jaar door alles uit zichzelf te halen om een gezamenlijk doel te bereiken; de Formula Student competitie winnen. Deze competitie is de grootste ontwerpwedstrijd voor studenten ter wereld. Sinds Formula Student Team Delft zich vanaf 2010 is gaan richten op het ontwerpen van een elektrische FS auto, is het team 4 keer wereldkampioen geworden.

Dit zelf gevormde team, dat verschillende culturele en academische achtergronden heeft, bestaat uit ongeveer 80 studenten die vrijwillig een jaar lang hun technische droom willen realiseren. In het team zijn de studenten zowel probleemeigenaar van de technische aspecten van de auto, als van de projectmanagement kant. Dit noodzaakt de studenten om hun academische vaardigheden in prak;jk te brengen, nieuwe vaardigheden op te doen ente leren samenwerken in een high-tech project.

Samenwerking

Worcflow is sinds 2014 mediapartner en sponsor van Formula Student Team Delft. We verzorgen een groot deel van de communciatie van het studententeam. Deze communicatie richt zich op de recruitment van nieuwe teamleden, communicatie richting sponsoren, en het wereldkundig maken van de topprestaties van Formula Student team Delft naar zowel de nationale als internationale media.

 

 

Naast het maken van de spectaculaire race-beelden in foto’s en video’s, die we de afgelopen 5 jaar hebben gemaakt tijdens het officieuze wereldkampioenschap Formula Student Germany op de Hockenheimring, adviseert Worcflow het kernteam op verschillende gebieden.

Shark-tank

Dat worcflow al meer dan vijf jaar nauw betrokken is bij het team, stelt ons in staat om onze visuele marketing ervaring breder te benutten. We adiseren het team bij het ontwikkelen van de business cases. Ook vormen we graag een mening over de teampresentaties, en de manier waarop het team tijdens evenementen naar voren treedt.

Eye-Candy en presentatiefilms

Het jaarlijkse hoogtepunt is het maken van een “eye-candy” foto van de nieuwe auto. Samen met de productie van de roll-out video en de reportage die we tijdens Formula Student Germany maken, vormen deze drie media uitingen een compleet overzicht van de academische – en sportieve – prestaties van het team. Het vernuft en de innovatie die daarbij komt kijken, resulteert elk jaar weer in een verrassend en vernieuwend resultaat.

Deze hoogtepunten worden omlijst met detailbeelden van de productie van onderdelen, of voor het vastleggen van testresultaten in de windtunnel. Ook daarin spelen de DUT engineers en het team vaak de hoofdrol.

Waarom sponsoren we FS Team Delft?

Na elk bezoek aan de Dream Hall, waar de DUT-familie ontworpen en gebouwd wordt, keren we weer met meer energie en inspiratie terug. De ongebreidelde inzet van het team werkt aanstekelijk. Worcflow herkent zich in het enthousiasme en de toewijding die de engineers in de ontwikkeling van de DUT steken. Daarnaast delen we de passie voor techniek. Ook zijn we er trots op, dat we veel mede-sponsoren van Formula Student team Delft tot onze klanten of prospects mogen rekenen.

 




Gerelateerde projecten